Jak zdrowo się odchudzać?

Jak wszystko w życiu tak i odchudzanie trzeba robić z głową. Zasady zdrowego odchudzania warto mieć w małym paluszku przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety odchudzającej. Odchudzanie wydaje się tematem bardzo dobrze znanym, zwłaszcza kobietom, ale pomimo to także dużo osób popełnia podstawowe błędy. Skoro chcesz schudnać – pamietaj, że twoje ludzkie ciało zasługuje na dobre traktowanie. Powszechnie stosowane diety redukcyjne, tak zwane diety cud, to także droga donikąd. Spadek wagi po ich wdrożeniu rzeczywiście będzie spektakularny, ale na krótko. Gdy kuracja odchudzająca dobiegnie końca, efekt jojo może być niemal gwarantowany. Najlepszym rozwiązaniem dla osób odchudzających się może być racjonalna dieta. Wlaściwe odżywianie nie może być ani skomplikowane, ani wymagające. Należy wyeliminować złe nawyki żywieniowe oraz nauczyć sie kilku zasad żywienia. Rano spożywaj głównie takie pokarmy, które dostarczają energię, np: pieczywo wieloziarniste, ziarna z jogurtem czy może kefirem, ale uwaga, najlepiej takie muesli robić samemu, ponieważ te gotowe zawierają dużo cukru i owoce. No oraz naturalnie nie wolno zapominać o śniadaniu! Śniadanie da ci „kopa” na cały dzień. Do poludnia jedz jak krol, po poludniu jak żebrak. W pierwszej polowie dnia, kiedy jesteśmy bardziej aktywni nasz organizm pracuje na wyższych obrotach oraz mamy lepszy metabolizm, szybciej zatem jesteśmy w stanie spalić ewentualną nadwyżkę energii. I dlatego zjedz solidne śniadanie oraz II śniadanie i obiad. Po południu natomiast niewielką przekąskę oraz lekką kolację. Warzywa mają dobry wpływ na nasze zdrowie, ale to także zatem już wiemy. A czy może wiecie, że przeprowadzono pewien czas temu badanie, które wykazało, że warzywa powodują zmianę postrzegania nie jedynie samego posiłku, ale oraz osoby. Efekt jojo, który nastepuje po zastosowaniu restrykcyjnych diet odchudzających, charakteryzuje się błyskawiczną utratą masy ciała oraz wciąż jeszcze szybszym powrotem do dawnej wagi, a nierzadko znacznym zwiększeniem kilogramów. Organizm rozregulowuje się, przemiana materii ulega spowolnieniu, a tkanka tluszczowa magazynuje coraz większe ilości energii. Wieczorem unikaj posilków bogatych w węglowodany, zwłaszcza cukrów (slodycze, naleśniki, placki, makarony, niektóre owoce, np. banany). Unikaj smażenia, raczej gotuj, duś, a skoro smażysz, to także krótko oraz w miarę możliwości beż użycia tłuszczu. Węglowodany oraz warzywa jedz do południa, białko oraz warzywa wieczorem. Nie musisz również rezygnować z jedzenia pieczywa, ani ziemniaków. Ale oraz w tym przypadku przestrzegaj zasady nr 1. Produkty bogate w węglowodany (pieczywo, ziemniaki, muesli, płatki zbożowe) jedz w pierwszej połowie dnia – na śniadanie, II śniadanie oraz na obiad. Po południu oraz wieczorem jedz więcej białka (chudy nabiał, ryby oraz chude mieso) i warzyw. To także daje uczucie sytości po południu oraz wieczorem, pobudzi metabolizm (który może być wieczorem spowolniony) oraz zapobiegnie wieczornemu pojadaniu. Ważne może być ograniczenie spożycia wyznaczonych produktow, należy mieć na uwadze pore dnia, o ktorej jemy i cechy, które nas charakteryzują. Nigdy nie powinno się rozpoczynać diety odchudzającej bez nadzoru lekarza żywieniowca. Dodatkowo, restrykcyjne diety odchudzające stosowane poprzez dłuższy czas powinny być też powodem występowania niedoborów pokarmowych i innych dolegliwości zdrowotnych. Z pewnościa nie powinny być też stosowane poprzez kobiety w ciąży, karmiące, małe dzieci, mlodzież w wieku dojrzewania, osoby chore oraz aktywne fizycznie. Racjonalna właściwa dieta odchudzająca, dostarczająca wszystkie niezbedne składniki odżywcze, może być też stosowana poprzez okres kilku miesięcy bez obawy, że wystąpi efekt jojo i niedobory pokarmowe. Nieodpowiednio zbilansowana właściwa dieta odchudzająca może być przyczyną anemii, wypadania włosów, łamliwości paznokci, zawrotów głowy, osłabienia organizmu i zaburzeń ze strony układu nerwowego – nerwowości, agresywnego zachowania, depresji. Ogranicz ilość tłuszczu, także najzdrowsza oraz najskuteczniejsza właściwa dieta bez ruchu nie pomoże zrzucić kilogramow. Skoro nie uprawiasz żadnego sportu, to także przynajmniej spaceruj, 3 razy w tygodniu po pół godziny.

Sprawdź jaki krem do twarzy poprawi twoją urodę.

Może pij więcej niż dyktuje pragnienie. Najlepiej 1,5-2 litrów plynów, czyli 6-8 szklanek dziennie, oprócz kawy oraz mocnej herbaty. To także ważne, bo jedynie bardzo dobrze nawodniony organizm może efektywnie spalać tluszcz. Skoro do tej pory piłaś niewiele plynów, stopniowo oraz powoli przyzwyczajaj się picia wody (lub herbatek owocowych oraz ziołowych). Najpierw wypij pół litra wody do południa oraz drugie pół po południu, a wieczorem szklanke ulubionej herbatki ziołowej, np. mięty z cytrynką. By bardzo dobrze nawodnić organizm, pij zawsze powoli, małymi łyczkami. Pij dużo wody. Czasem nasz organizm, kiedy nie dostarczymy mu właściwej ilości wody, daje nam znak, że czegoś mu brakuje – odczuwamy wtenczas ssanie w żoładku. Często mylimy je z głodem oraz mamy zwyczaj podjadania pomiędzy posiłkami, a tymczasem wystarczy napić się wody czy może herbaty bez cukru, aby nie odczuwać ssania w żołądku. Diety o niskiej zawartości kalorii (poniżej 1000 kcal) zmuszaja nasz organizm do magazynowania tkanki tłuszczowej. Całą energię, którą dostarczamy wraz z posiłkami, przetwarza on na tłuszcz. Może być to także swoisty system obronny, ktory chroni organizm przed śmiercią głodowa, bo nastepuje wtenczas obniżenie podstawowej przemiany materii oraz organizm nie zużywa właściwej ilości kalorii. Musimy również wiedzieć, że ponowne dostosowanie się naszego organizmu do normalnej ilości pożywienia może być procesem długotrwałym, a przemiana materii może wcale nie ulec przyspieszeniu. Najczęstszymi przyczynami nadwagi sa: siedzący sposób życia, nieregularne oraz poźne jedzenia i duża ilość słodyczy w diecie. A największym wrogiem w odchudzaniu są zle nawyki żywieniowe. 10-30 minut przed jedzeniem schrup 3-4 włoskie orzechy. Zawarte w nich zdrowe tłuszcze (omega-3) spowalniaja trawienie, to także z kolei sprawia, że dłużej bedziesz syta po jedzeniu. Będziesz również wolniej przyswajać cukier z posiłków, co zapobiegnie gwaltownemu wzrostowi jego poziomu we krwi oraz odkładaniu się glukozy w organizmie w postaci tłuszczów. Zdrowo podjadaj. Skoro zatem już musisz podjadać w trakcie pracy czy może pomiędzy posilkami – wybierz coś tam zdrowego, co posiada niedużo kalorii. Świetnie do podjadania nadają się warzywa (marchewka, ogorki, rzodkiewki, pomidory), a również owoce (winogrono, śliwki, truskawki, agrest). W pierwszej kolejności masa ciala obniża się dzięki utracie masy mięśniowej (co obniża metabolizm) oraz wody, natomiast tłuszcz może być nadal magazynowany. Jedynie dzieki racjonalnemu odżywianiu oraz regularnej aktywności fizycznej organizm mobilizuje tluszcz z tkanki podskórnej. Przed zastosowaniem diety warto zatem udać sie do lekarza albo dietetyka w celu sprawdzenia procentowej zawartości tluszczu, wody oraz masy mięśniowej w naszym ciele. To także samo należy wykonać także po odbytej kuracji odchudzającej. Niektóre diety, zwłaszcza te, które zakładają calkowite wyeliminowanie pewnych skladników pożywienia (diety jednostronne), powinny być też nie jedynie nieskuteczne, ale także niebezpieczne dla zdrowia. Jedzenie zaczynaj od sałaty. Do obiadu oraz kolacji zawsze przygotuj miseczkę sałaty. Zawarty w niej błonnik sprawi, że poczujesz się syta zatem już na poczatku posiłku oraz zjesz mniej pozostałych skladników posiłku, zwlaszcza weglowodanów oraz tluszczów. Co wiecej błonnik utrudnia przyswajanie tluszczów oraz cukrów z przewodu pokarmowego, zatem mniej ich odłożysz w organizmie. Raz w tygodniu zrób sobie wolne od diety – ale nie przesadzaj! Nie objadaj się za cały tydzień, ale pozwól sobie na małą przyjemność – na przykład kawałek ulubionego ciasta, ktore sprawi, że przekroczysz swój kaloryczny limit. Niska wartość energetyczna diety powoduje spadek formy oraz energii życiowej. Jesteśmy zmęczeni, osłabieni oraz nie mamy siły ani ochoty na aktywność fizyczną, ktora może być podstawą zdrowego stylu życia. Tutaj koło sie zamyka – dostarczajac mniej energii, magazynujemy tłuszcz i obniżamy tempo przemiany materii. Jednocześnie nie dostarczamy wszystkich składników odżywczych, a przecież prawidłowo zbilansowana wlaściwa dieta podwyższa metabolizm także o 10%. W dodatku nie mamy ochoty na sport, który także może być jednym z ważniejszych metod przyspieszania przemiany energetycznej naszego ustroju. Wniosek z tego taki, że jedynie racjonalne odżywianie oraz codzienne ćwiczenia powinny przynieść trwały efekt spadku masy ciała.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s